niedziela, 14 października 2012

Mądrość to skarb najcenniejszy


Sobór Watykański II to ostatni, jak dotąd, sobór w Kościele katolickim. Otwarty został 11-go października 1962 r., a zakończony 8-go grudnia 1965 r. Jednak nie będę zajmował się owym Soborem w dalszej części wpisu. Zostawiam to ludziom mądrzejszym w tej kwestii ode mnie.

Warto jednak napomknąć o tym, że dwa dni temu, tj. 11-ego października 2012 roku, Kościół katolicki obchodził równą 50. rocznicę zwołania Soboru Watykańskiego II. Dziś na mszy świętej Ksiądz przypomniał o tym, że rozpoczął się Rok Wiary. Zachęcał do tego, by wierni czytali Pismo Święte oraz zapoznawali się z dokumentami dotyczącymi ostatniego soboru.

Nasz Proboszcz zacytował także słowa Biskupa Diecezji łódzkiej – Marka Jędraszewskiego, który mówił o słabej sytuacji polskich rodzin w obecnych czasach.

Rodzina to siła, bezpieczeństwo i miłość. Mówię o tym świadomie. Mnie i moją Siostrę wychowała Babcia, za co jesteśmy Jej bardzo wdzięczni, jednak przez to, że nie byliśmy wychowani w normalniej rodzinie, gdzie jest tata i mama, posiadamy wiele braków, które w dorosłym życiu musimy sami uzupełniać. Części deficytów zapewne nie da się odzyskać. Muszę się z tym pogodzić i konsekwentnie dopełniać te, które mogę.

Jestem zdania, że Państwo powinni wspierać rodziny, bo to wartość, którą trzeba chronić, a zarazem wzmacniać.

Kończę ten wpis pięknym fragmentem z Pisma Świętego traktującym o mądrości. Miałem przyjemność przeczytać ten fragment na dzisiejszej mszy świętej.

Mądrość to skarb najcenniejszy

Modliłem się i dano mi zrozumienie,
przyzywałem, i przyszedł na mnie duch Mądrości.
Przeniosłem ją nad berła i trony
i w porównaniu z nią za nic miałem bogactwa.
Nie porównałem z nią drogich kamieni,
bo wszystko złoto wobec niej jest garścią piasku,
a srebro przy niej ma wartość błota.
Umiłowałem ją nad zdrowie i piękność
i wolałem mieć ją aniżeli światło,
bo nie zna snu blask od niej bijący.
A przyszły mi wraz z nią wszystkie dobra
i niezliczone bogactwa w jej reku.

Mdr 7, 7-11


Brak komentarzy: