poniedziałek, 10 stycznia 2011

Kopie moich postów z onet.blog.pl (10)

07 września 2009


Tak na początek teksu: Polecam płytkę Borixona - "Zacieram ręce Dzieciak". To do wszystkich, którzy kochają Dobry Polski Rap. Płyta wydana została w roku 2006, ale jakościowo jest naprawdę niezła, i polecam ją szczerze, bez wazeliny; z czystego serca i z miłości do Muzyki. 

Dziś poniedziałek - zaczął się kolejny tydzień. Sprawię, by ten tydzień był inny niż poprzedni, by każda nowa chwila była właśnie nowa, niepowtarzalna, wyjątkowa, by była piękna.

Bolą Was uszy, gdy słyszycie znów to samo? A niech Was bolą! Jeśli bolą za mocno, nie słuchajcie tego; nie czytajcie tych tekstów, bo pachną monotonią.

To kolejny tekst pisany W Ramach Treningu. Tu ćwiczę swoje słowa, jak umiejętności i technikę ćwiczy na macie zapaśnik. Ćwiczę swoje słowa, piszę teksty, by stawać się lepszy, bo trening czyni mistrza, jak mówi przysłowie.

Trening czyni mistrza, a wygrywa ten, kto walczy. To także taka moja Mała Wojna - strzelam słowami a litery to pociski. Nie walczę z nikim konkretnym, z żadną, znaną mi, materialną postacią; walczę sam ze sobą, i sam ze sobą chcę wygrać.

Jednak to chyba nie jest zdrowe. Po co walczyć z samym sobą? Po co bić się ze sobą, ktoś mi powie? Ponoć kiedy z czymś walczymy, dajemy mu siłę, więc może ja, walcząc z samym sobą, daję sobie siłę...

Może daję, może nie, ale walczyć ze sobą już nie będę; lepiej przecież żyć z samym sobą w harmonii, a życie z samym sobą w harmonii daje zapewne o wiele więcej siły niż walka.

Kiedyś odnajdę wewnętrzną harmonię i spokój ducha. Będę żył w zgodzie z samym sobą. Przestanę robić rzeczy, które robię, a robić ich nie chcę. Przestanę się krytykować, patrzeć na siebie nieprzychylnie. Przestanę mówić słowa, których później żałuję.

Pokocham siebie, takiego, jaki jestem. Spojrzę sobie w twarz, w odbitą postać w lustrzę, potem się uśmiechnę i powiem: "Kocham cię, Przemuś!". Przypatrzę się moim oczom i stwierdzę, że widać w nich moją duszę.

Wyjdę kiedyś na zewnątrz, a będzie padał wtedy deszcz. Spojrzę na niebo i uśmiechnę się do chmur. Na twarz spadać mi będą wtedy krople, krople spadać będą mi na szyję. Zdejmę koszulkę, by poczuć ten deszcz na swoim ciele.

Deszcz jest wspaniały, a pada po to, by zmyć z naszych twarzy złość, łzy i wszystko co złe. Pada po to, by zmyć z naszych ciał i naszych dusz negatywne uczucia, wszystkie przykrości; ten deszcz przemywa rany, które nas bolą.

Będzie padał wtedy deszcz, ja usiądę na ziemi. Gdy poczuję już, że nie mam w sobie złości, zamknę znów oczy, następnie uśmiechnę się do siebie. Uśmiechnę się do swoich myśli, swoich uczuć; do swojego serca i do swojej duszy. Stwierdzę, że jestem czysty, że jest we mnie tylko to, co dobre; że jest we mnie radość; że jestem miłością i szczęściem, i że jestem panem życia.

Usłyszę wtedy śpiew. Trel skowronka roznosić się będzie pod chmurami; pod chmurami, które przed chwilą były ciemne, a teraz są jasne. Pamiętajcie, nigdy nie smućcie się deszczem, nie przejmujcie się, że słońce przykrywają granatowe chmury - bo to wszystko jest dobre. Pamiętajcie też, że chmury płyną. Chmury przychodzą, stają nad nami, i idą dalej. Chmury mijają, chmury nie trwają wiecznie niezależnie jak czarne i groźne by były. Chmury są w podróży: dziś nad nami, jutro gdzieś indziej, a słońce! słońce jest zawsze! 
Słońce jest zawsze, tylko nie zawsze jest widoczne dla naszych oczu - kto to zrozumie, zrozumie dużo.

Słońce jest zawsze. Szczęście jest zawsze. Ale zarówno jedno, jak i drugie nie zawsze jest widoczne. Słońce przykrywają chmury, szczęście przykrywają problemy. Jednak kiedy będziemy żyć ze świadomością, że pod chmurami jest słońce, a pod problemami jest szczęście; kiedy będziemy żyć ze świadomością, że zarówno słońce, jak i szczęście to rzeczy trwałe, a chmury i problemy to rzeczy przelotne; kiedy będziemy o tym pamiętali - chmury popłyną, problemy miną - my będziemy szczęśliwi.

Patrzmy na to, co trwałe i wieczne. Szczęście jest wieczne, Miłość jest wieczna, Radość jest wieczna, Mądrość jest wieczna, Serce jest wieczne, Dusza jest wieczna.

Ten, który siedzi obok mnie, jest moim bratem; ta, która siedzi obok, to moja siostra. Moi braci są różni, różne są moje siostry. Są czarni, biali, żółci, czerwoni i sam Bóg wie jacy. Są duzi, mali - łączy ich jedno: to moi bracia i to moje siostry.

Tak zaczął się poniedziałek...


12 września 2009

Z obietnicy się nie wywiązuję - miało być co najmniej sześć wpisów tygodniowo, ale na nic takiego się nie zanosi. Chociaż: Do końca roku jeszcze trochę czasu i, być może, gdy 31 grudnia wyliczymy średnią - będzie się wszystko zgadzać. Ale by tak się stało - ostro muszę wziąć się do roboty.


Wszystkiego Najlepszego dla Pana K. - z okazji Drugiego Dnia Drugich Urodzin!


14 września 2009


Czuję, że ten tydzień będzie najszczęśliwszym tygodniem w moim życiu. Jednak czuję także, że tydzień kolejny będzie jeszcze szczęśliwszy.


14 września 2009

"W co motłoch bez dowodów uwierzył, jakże byśmy to mogli dowodami obalić?"

Fryderyk Nietzsche


"A przecie przodkowie moi byli szlachtą polską: stąd to posiadam we krwi wiele instynktów rasowych."

Fryderyk Nietzsche


"By żyć samotnie, trzeba być zwierzęciem lub Bogiem - powiada Arystoteles, brakuje trzeciego przypadku: trzeba być jednym i drugim naraz - filozofem..."

Fryderyk Nietzsche


"Chciałbym, żeby zaczęto od szanowania siebie: wszystko inne wypływa z tego."

Fryderyk Nietzsche


"Co jest szczęściem? - Uczucie, że moc rośnie, że przezwycięża się opór."

Fryderyk Nietzsche


"Dziękuję niebu, że we wszystkich swoich instynktach pozostałem Polakiem."

Fryderyk Nietzsche


"Gdyby małżonkowie nie mieszkali razem, dobre małżeństwa byłyby częstsze."

Fryderyk Nietzsche


"Gdyby wszystkie jałmużny dawane były wyłącznie z litości, wszyscy żebracy poumieraliby z głodu."

Fryderyk Nietzsche


"Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu."

Fryderyk Nietzsche


"Kiedy widzisz, że zwycięża prawda, zawsze pytaj, jakie potężne kłamstwo za nią walczyło."

Fryderyk Nietzsche


"<Nie sądźcie!> - mówią oni, lecz posyłają do piekła wszystko, co im na drodze stoi."

Fryderyk Nietzsche


"Sam siebie zgaszę, aby się nie wypalić. Trzeba umrzeć dumnie, skoro żyć dumnie już dłużej nie można."

Fryderyk Nietzsche


"Ulubieńcy bogów umierają młodo, ale potem żyją wiecznie w ich towarzystwie."

Fryderyk Nietzsche





15 września 2009

"Czy te oczy mogą kłamać? - Jej oczy nie kłamią.
Zabiłaby za mnie, zamordowałbym za Nią."

Pih



Brak komentarzy: